הידיעה על פטירתו של אדם קרוב, שכן, עובד, חבר, איש קבע במילואים וכדומה, מלווה בצער וברגשות כאב עמוקים. לאחר שבני משפחתו של הנפטר מפרסמים מודעת אבל, שבה הם מודיעים על פטירת המנוח, יש מי שמעוניינים להביע את צערם העמוק לא רק באמצעות הגעה פיזית ללוויה ולבית האבלים לניחום בשבעה, אלא גם באופן רשמי יותר המעניק כבוד לנפטר ולבני המשפחה. במאמר זה נדון כיצד ניתן לעשות זאת.
יש לא מעט אנשים אשר מפרסים מודעות השתתפות בצער, כתוצאה מכך שחשים בצער רב על מותו של אדם קרוב ואהוב ורוצים לפרסם זאת בריש גלי.
חברים קרובים של הנפטר לא פעם מפרסמים מודעת השתתפות בצער, המביעה באופן כנה ואמיתי את כאבם על מותו של הנפטר ומעוניינים להביע זאת גם באמצעות פרסום רחב תפוצה. הרצון להביע זאת באופן זה נובע גם מכבוד רב כלפי משפחתו של הנפטר, וגם אם היו להם חברים משותפים שאולי אינם מודעים לפטירתו של המנוח, יוכלו לראות את פרסום מודעת השתתפות בצער של החברים ולהתוודע למצב.
לא פעם החברים והמכרים של הנפטר מציינים במודעה את שם החיבה של הנפטר או הכינוי שהיה לו בפיהם ואת הקרבה אליו. בסוף המודעה יופיעו שמותיהם הפרטיים של אותם החברים, כדי שגם המשפחה תוכל לזהות מי פרסם את המודעה וכדי שחברים משותפים נוספים (שאולי רחוקים), יזהו אותם ויבינו על מי בדיוק מדובר.
כמו כן, גם עמיתים לעבודה אשר הכירו את הנפטר, אהבו, העריכו אותו ועבדו עימו מידי יום במשך זמן רב, אשר מעוניינים להביע את צערם הרב כלפי המשפחה ואף לפרסם זאת. בנוסף, ייתכן כי ישנם עמיתים לעבודה אשר החליפו את מקום העבודה, פוטרו או יצאו לפנסיה, שהכירו את הנפטר ואין להם כל דרך לדעת על כך. עצם כך שהעמיתים לעבודה מפרסמים מודעת השתתפות בצער, מאפשרת לכל האנשים הללו להתוודע לבשורה ולהגיע לחלוק לנפטר כבוד אחרון או לבוא ולנחם את בני המשפחה האבלים.
חברות גדולות וארגונים נוהגים לפרסם מודעות השתתפות בצער כאשר אחד מהעובדים בחברתם או בארגונם נפטר. הדבר בעל חשיבות מרבית, משום שאלו עשויים להיות חברות או ארגונים בעלי אלפי עובדים, אשר בשלב זה או אחר עבדו עם הנפטר. פעמים רבות במקומות עבודה כה גדולים יש רוטציות בתפקידים ואדם שעבד במחלקה מסוימת יכול לעבור ולעבוד במחלקה אחרת שגם ממוקמת במקום אחר בארגון או בחברה. בשל כך ייתכן כי העמיתים לעבודה שעבדו עימו במחלקות הקודמות לא ידעו על דבר פטירתו. כאשר חברה או ארגון מפרסמים מודעת השתתפות בצער הם מאפשרים לכלל עובדי החברה לדעת על הדבר. פרסום מודעה כזו מטעם חברה או ארגון תשלב בתוכה את הלוגו ותזכיר את שמותיהם של חברי ההנהלה, ואף את מנהליו האישיים של הנפטר.
כאשר רוצים לפרסם מודעה המביעה צער בתפוצה רחבה, מומלץ לבחור באפשרות של פרסום מודעת השתתפות בצער בעיתון הארץ. העיתון המפורסם אשר עשרות אלפים מנויים לו, מאפשר לקהל רב של אנשים להתוודע לפטירתו של המנוח ולהביע את תנחומיהם מול המשפחה האבלה.
אם אתם מעוניינים לפרסם מודעת השתתפות בצער, חשוב כי המודעה תפנה בפנייה ישירה לבני משפחתו הקרובים של הנפטר, כאשר שמותיהם מוזכרים במפורש ובמודעה ינוסח נוסח המביע צער על הפטירה של המנוח.
מודעה כזו לרוב מגיעה בפורמט מובנה של העיתון, כאשר ניתן לבחור במגוון גדלים שונים כשהמודעה המינימלית ביותר היא בגודל של 6*5 ס"מ, אפשר לבחור גם במודעה בגודל שמינית עמוד, חצי עמוד ועוד.
יתרון נוסף שיש בבחירה של פרסום מודעת השתתפות בצער בעיתון הארץ הוא, שמודעות אלו אינן מתפרסמות אך ורק על גבי דפי העיתון, אלא גם באתר האינטרנט של העיתון, שבו לא מעט אנשים נוהגים לקרוא ולהתעניין במתרחש בארץ ובעולם. כך גם לגבי מדור האבל שבו מופיעות גם מודעות השתתפות בצער, המאפשרות לגולשים לגלות כי אדם מוכר ואהוב שהם מכירים נפטר. אם למשל, הם פספסו את מועד הלוויה, ייתכן כי עדיין יספיקו להגיע אל השבעה ולהביע את תנחומיהם ולהשתתף בצערה של המשפחה.
כדי להפוך את הפנייה ליעילה יותר, באפשרותכם לכתוב לנו בעניין המודעה שאתם מבקשים לפרסם, כדי שנגיע מוכנים לשיחה… :)